EL Azif czyli Necronomicon (fragmenty)


El Azif
Księga Araba, Abdul Alhazred, 730 w Damaszku

O Wielkich Przedwiecznych i ich Potomstwie

Wielcy Przedwieczni byli, Wielcy Przedwieczni są i Wielcy Przedwieczni będą. Przybyli z okolic ciemnych gwiazd zanim człowiek się narodził, niewidzialni i odrażający zstąpili na starożytną ziemię.

Mnożyli się przez wieki w głębi oceanów, aż ziemia wyłoniła się z mórz, po czym wyroiły się Ich rzesze i ciemność ogarnęła Ziemię.

Na mroźnych Biegunach wznieśli Oni potężne miasta, a na wysokich szczytach świątynie Tych, których natura nie uznaje, a [których] Bogowie wyklęli.

I potomstwo Wielkich Przedwiecznych pokryło Ziemię, a Ich dzieci przetrwały poprzez wieki. Shantaki z Leng są dziełem Ich rąk, Ghasty, które mieszkają w pradawnych kryptach Zin uznają Ich za swych Panów. Oni spłodzili Na-Hag i Gaunty, które przemierzają Noc; Wielki Cthulhu jest Ich bratem, shoggothy Ich sługami. Dhole składają Im hołd w dolinie nocy Pnoth a Gugi wyśpiewują Ich chwałę pod szczytami starożytnego Throk.

Oni stąpali pośród gwiazd i po Ziemi. Poznało Ich Miasto Irem na wielkiej pustyni; Leng na Mroźnym Pustkowiu widziało Ich śmierć, wieczna cytadela [górująca] ponad przesłoniętymi chmurami szczytami nieznanego Kadath nosi Ich znak.

Wielcy Przedwieczni okazywali swa złość i stąpali ścieżkami ciemności a Ich bluźnierstwa na Ziemi były wielkie; Wszystkie stworzenia oddawały pokłon Ich potędze i znały Ich z powodu Ich niegodziwości.

I Starsi Bogowie otworzyli Swe oczy, i ujrzeli odrazę Tych, którzy pustoszyli Ziemię. W Swym gniewie podnieśli ręce na Wielkich Przedwiecznych, powstrzymując Ich bezprawie i zrzucając [Ich] z Ziemi w Pustkę poza [ziemskie] regiony, [tam] gdzie chaos rządzi i brak [jest] wszelkiej formy. I Starsi Bogowie złożyli Swą pieczęć na Bramie a moc Wielkich Przedwiecznych nie pokona jej potęgi.

Plugawy Cthulhu powstał wtedy z głębin i okazał swą bezgraniczną złość wobec Strażników Ziemi. A Oni związali jego jadowite szpony potężnymi czarami i zamknęli go w Mieście R’lyeh, gdzie pod falami będzie spał snem śmierci aż do końca Eonu.

Wielcy Przedwieczni przebywają teraz za Bramą; nie w miejscach znanych ludziom, ale w rejonach między nimi. Trwają Oni poza powierzchnią Ziemi i ciągle oczekują czasu Swego powrotu; gdyż Ziemia Ich poznała i pozna Ich [raz] jeszcze, gdy czas nadejdzie.

A Wielcy Przedwieczni mają sprośnego i bezkształtnego Azathotha za Swojego Mistrza i trwają z Nim w czarnej pieczarze pośród nieskończoności, gdzie on wygłodniały wgryza się w najczystszy chaos wśród szalonego bicia ukrytych bębnów, pozbawionej melodii gry sekretnych fletów i ciągłego ryku ślepych bożków-idiotów, którzy bezustannie gestykulują i poruszają się bez celu.

Dusza Azathotha trwa w Yog-Sothoth i [to] On sprowadzi Wielkich Przedwiecznych, gdy gwiazdy wyznaczą czas Ich nadejścia; bo Yog-Sothoth jest Bramą, przez którą wkroczą Ci, [którzy przybędą] z Pustki. Yog-Sothoth zna labirynt czasu, bo cały czas jest jednym w Nim.

On wie dokąd Wielcy Przedwieczni odeszli dawno temu i dokąd wyruszą znowu, gdy zakończy się cykl.

Po dniu przychodzi noc; dni człowieka przeminą i Oni będą rządzić [tam], gdzie kiedyś rządzili. Poznasz ich przez ich podłość a Ich klątwa dotknie Ziemię.

O Obserwowanych Czasach i Porach [roku]

Kiedykolwiek przyzywałbyś Tych Spoza [ziemskich wymiarów], musisz starannie uwzględnić pory [roku] i czasy, w których sfery się przenikają i [możliwe są] wpływy z Pustki.

Musisz śledzić fazy Księżyca, ruchy planet, drogę Słońca przez Zodiak i wschody konstelacji.

Ostateczne Obrzędy będą wykonywane tylko w stosownych porach, to jest: w M. B. Gromnicznej (drugiego dnia drugiego miesiąca), w Beltane (w Wigilię maja), w Lammas (pierwszego dnia ósmego miesiąca), w Roodmas (czternastego dnia dziewiątego miesiąca) i w Hallowmas (w Wigilię Listopada).

Wzywaj strasznego Azathotha, gdy Słońce jest w znaku Barana, Lwa lub Strzelca; Księżyc się zmniejsza, a Mars i Saturn są w koniunkcji. Potężny Yog-Sothoth powstanie na inkantacje, gdy Słońce wejdzie w ognisty dom Lwa a godzina Lammas jest bliska.

Przyzywaj potwornego Hastura w Noc M. B. Gromnicznej, gdy Słońce jest w Wodniku, a Merkury w trine.

Przyzywaj Wielkiego Cthulhu wyłącznie w Wigilię Wszystkich Świętych, gdy Słońce trwa w Domu Skorpiona a Orion wschodzi. Gdy Wszyscy Święci wypadają w nowiu Księżyca, moc będzie największa.

Przywołuj Shub-Niggurath, gdy ognie Beltane płoną na wzgórzach a Słońce jest w Drugim Domu, powtarzając Obrzędy [w] Roodmas, gdy pojawi się Czarna.

By Ustawić Kamienie

By utworzyć Bramę, przez którą Ci z Zewnętrznej Pustki mogą zamanifestować [swoją obecność], musisz ustawić kamienie w konfiguracji składającej się z jedenastu elementów.

Najpierw ustawiasz cztery główne kamienie i te wskazują kierunek czterech wiatrów, wiejących w odpowiednich porach roku.

Na Północy ustaw kamień Wielkiego Zimna, który tworzy Bramę zimowego wiatru, i wygraweruj na nim symbol Ziemi-Byka w ten sposób: {Symbol Byka}

Na Południu (w odległości pięciu kroków od kamienia Północy), postaw kamień ognistego ciepła, przez który wieją wiatry lata i uczyń na kamieniu znak Lwa-węża w ten sposób: {Symbol Lwa}

Kamień wirującego powietrza ma być ustawiony na Wschodzie, gdzie wschodzi pierwsza równonoc i ma być opatrzony znakiem tego, który nosi wodę, w ten sposób: {Symbol Wodnika}

Bramę Bystrych Potoków ustaw by tworzyła najbardziej wewnętrzny punkt na zachód (w odległości pięciu kroków od kamienia Wschodu), gdzie Słońce umiera wieczorem i [gdzie] cykl nocy powraca. Przyozdób kamień postacią Skorpiona, którego ogon sięga gwiazd: {Symbol Skorpiona}

Ustaw siedem kamieni, Tych, którzy przemierzają niebiosa, bez [uwzględniania] wewnętrznych czterech a przez ich zróżnicowane wpływy skupienie mocy zostanie osiągnięte.

Na Północy, poza kamieniem Wielkiego Zimna ustaw najpierw kamień Saturna w odległości trzech kroków. Uczyniwszy to posuwaj się przeciwnie do kierunku ruchu Słońca umieszczając w podobnych odstępach [od siebie] kamienie Jowisza, Merkurego, Marsa, Wenus, Słońca i Księżyca znacząc każdy z nich odpowiednim symbolem.

W środku tak skompletowanego układu ustaw Ołtarz Wielkich Przedwiecznych i przypieczętuj go symbolem Yog-Sothoth oraz potężnymi Imionami Azathotha, Cthulhu, Hastura, Shub-Niggurath i Nyarlathotepa.

A kamienie będą Bramami, przez które przyzwiesz Tych Spoza ludzkiego czasu i przestrzeni.

Odprawiaj obrzędy przy owych kamieniach w nocy, gdy Księżyc się zmniejsza; obracaj swą twarz w kierunku Ich nadejścia, wypowiadając słowa i wykonując gesty, które przywołają Wielkich Przedwiecznych i spowodują, że ponownie będą Oni przemierzać Ziemię.

Pieczęć Yog-Sothoth
Pieczęć Yog-Sothoth

Układ Ołtarza
Układ Ołtarza

O Różnorodnych Znakach

Te najpotężniejsze znaki powinny być czynione w następujący sposób twoją lewą ręką, gdy stosujesz je w Obrzędach.

Pierwszym jest znak Voor i w istocie jest on prawdziwym symbolem Wielkich Przedwiecznych. Czyń go, kiedykolwiek byś wzywał Tych, co wciąż czekają za Progiem.

Drugim znakiem jest [znak] Kish i [to] on niszczy wszystkie bariery i otwiera portale do Ostatecznych Obszarów.

Na trzecim miejscu jest Wielki Znak Koth, który pieczętuje Bramy i broni ścieżek.

Czwartym znakiem jest [znak] Starszych Bogów. Ochrania on tych, którzy by wzywali sił w nocy i odgania groźne i wrogie moce.

(Przypis: Znak Starszych [Bogów] ma jeszcze jedną formę i gdy [zostanie] w ten sposób wyryty na szarym kamieniu Mnar, posłuży by powstrzymać moc Wielkich Przedwiecznych na zawsze).

Cztery Znaki
Cztery Znaki

Znak Starszych [Bogów], Wygrawerowany
Znak Starszych [Bogów], Wygrawerowany

Znak Koth, Wygrawerowany
Znak Koth, Wygrawerowany

By Sporządzić Kadzidło Zkauba

W dniu i w godzinie Merkurego, gdy Księżyc się powiększa, weź równe części mirry, Civet, styraksu, piołunu, asafetydy, galbanum i piżma, dobrze wymieszaj i utłucz na drobny proszek.

Umieść tak zgromadzone składniki w naczyniu z zielonego szkła i zapieczętuj je zatyczką z brązu wcześniej opisaną znakami Marsa i Saturna.

Wznieś naczynie ku Czterem Wiatrom wykrzycz na głos potężne słowa mocy, w ten sposób:

Nakryj naczynie tkaniną czarnego aksamitu i odłóż na bok.

Każdej z siedmiu nocy zanurzaj naczynie w Świetle Księżyca przez okres godziny – trzymając je przykryte materiałem, od świtu do zachodu słońca.

Zakończywszy to wszystko kadzidło jest gotowe do użycia i obdarzone taką właściwością, że ten kto użyje go z wiedzą posiądzie moc, by przyzwać i objąć w dowodzenie Piekielne Legiony.

Przypis: Kiedy kadzidło [jest] stosowane w Ostatecznych Obrzędach można je uczynić bardziej skutecznym przez dodanie jednej części sproszkowanej mumii egipskiej.

Wykorzystaj dym Zkauba we wszystkich ceremoniach starożytnych Tradycji paląc kadzidło na płonących polanach Cisu lub Dębu. A gdy duchy podejdą blisko, unoszący się dym oczaruje i zauroczy je, poddając ich moce twej woli.

By Sporządzić Proszek Ibn Ghaziego

Mistyczny proszek materializacji

Weź proch z grobowca – w którym ciało leżało w przeszłości przez dwieście lat lub więcej – trzy części. Weź sproszkowany amarant, dwie części, zmielonego liścia Bluszczu jedną część i drobnej soli jedną część.

Wymieszaj wszystko razem w otwartym moździerzu w dniu i godzinie Saturna.

Uczyń znak Voorish nad tak zebranymi składnikami, a potem zapieczętuj proszek w ołowianej szkatułce, na której wygrawerowany jest symbol Koth.

UŻYWANIE PROSZKU
Kiedykolwiek zażyczysz sobie obejrzeć przejaw działalności duchów, dmuchnij szczyptę proszku w kierunku ich nadejścia albo z dłoni twej ręki, albo z ostrza Magic Bolyne.

Pamiętaj by wykonać Znak Starszych Bogów przy ich pojawieniu się, żeby macki ciemności nie opanowały twej duszy.

Maść Khephenesa Egipcjanina

Ktokolwiek namaszcza swą głowę maścią Kephenesa zostanie we śnie obdarzony prawdziwymi wizjami czasów, które mają nadejść.

Gdy Księżyc się zwiększa umieść w ziemianym palenisku znaczną ilość oleju Lotosu, posyp wcześniej sproszkowaną mandragorą i dobrze zamieszaj rozwidloną gałązką dzikiego ciernistego krzewu. Uczyniwszy tak wypowiedz inkantację Yebsu (wziętą z wyróżnionych linijek papirusu) w ten sposób:

Dodaj do eliksiru szczyptę czerwonej ziemi, dziewięć kropel węglanu sodowego, cztery krople balsamu Olibanum i jedną kroplę krwi (ze swojej prawej ręki). Połącz całość z taką samą miarą tłuszczu młodej gęsi i umieść naczynie nad ogniem. Gdy wszystko jest dobrze przygotowane a ciemne opary zaczynają się wznosić, uczyń Znak Starszych [Bogów] i zdejmij [naczynie] z płomieni.

Gdy maść się ochłodzi umieść ją wewnątrz urny z najdelikatniejszego alabastru, którą powinieneś trzymać w jakimś sekretnym miejscu (znanym tylko tobie) do czasu gdy będziesz jej potrzebować.

By Stworzyć Sejmitar Barzaia

W dniu i godzinie Marsa i gdy Księżyc się powiększa, wykonaj sejmitar z brązu z rękojeścią z hebanu.

Na jednej stronie ostrza powinieneś zapisać te znaki:

{Tych rysunków nie przedstawiono w Manuskrypcie}

A po drugiej stronie te:

{Tych rysunków nie przedstawiono w Manuskrypcie}

W dniu i godzinie Saturna [przy] Księżycu między pełnią a nowiem, rozpal ogień z wawrzynu i konarów cisu a ofiarując ostrze płomieniom wypowiedz pięciokrotnie zaklęcie w ten sposób:

Gdy płomienie staną się niebieskie będzie to pewny znak, że duchy są posłuszne twoim żądaniom [;] wtedy zahartuj ostrze we wcześniej przygotowanej miksturze z zalewy solnej i żółci koguta.

Zapal kadzidło Zkauba jako ofiarę dla duchów, które przywołałeś, [a] potem odpraw je do ich miejsc tymi słowami:

Owiń sejmitar w czarny jedwab i odłóż na bok do czasu gdy będziesz z niego korzystać, lecz strzeż się by nikt inny nie położył swej ręki na sejmitarze bo jego moc zostanie stracona na zawsze.

{Według wydawców, poniższy alfabet graficzny został odczytany z manuskryptu przy użyciu “Magic Square Cipher”.}

Alfabet Nug-Soth

Alfabet Nug-Soth


(W zapisie mistycznych run Nug-Soth łacińskie C służy za K)

Litery Nug zawierają klucz do wymiarów, stosuj je przy tworzeniu talizmanów i we wszystkich magicznych napisach.

Glos Hastura

Usłysz Głos strasznego Hastura, słuchaj posępnego westchnienia cyklonu, szalonego pędu Ostatecznego Wiatru, który Wiruje w mroku pośród cichych gwiazd.

Usłysz Tego, który wyje we wnętrznościach ziemi; Tego, którego bezustanny ryk wciąż wypełnia wieczne niebo ukrytego Leng.

Jego moc rozedrze las i zmiażdży miasto, ale nikt nie pozna ręki, która karze ani duszy, która niszczy, bo Wyklęty nie ma twarzy, [a] Jego forma [jest] człowiekowi nieznana.

Usłysz więc Jego głos w mrocznych czasach, odpowiedz na Jego wezwanie swym głosem; oddaj pokłon i módl się na Jego przyjście, lecz nie wypowiadaj Jego imienia.

Na temat Nyarlathotepa

Słyszę Pełzający Chaos, który nawołuje spoza gwiazd.

I stworzyli Oni Nyarlathotepa jako Swojego posłańca, i przyodziali Go Oni w Chaos, tak że Jego forma może być wiecznie ukryta pośród gwiazd.

Kto pozna tajemnicę Nyarlathotepa? Bo On jest maską i wolą Tych, którzy byli [wtedy] gdy czasu nie było. On jest kapłanem Eteru, Trwającym w Powietrzu i ma wiele twarzy, których nikt nie zapamięta.

Fale zamarzają przed Nim; Bogowie boją się jego wezwania. On szepcze w snach ludzi, lecz któż zna jego kształt?

O Leng na Mroźnym Pustkowiu

[Ten,] kto szuka Na Północy poza krainą zmierzchu Inquanok odnajdzie pośród mroźnego pustkowia mroczny i potężny płaskowyż po trzykroć zakazanego Leng.

Poznaj opuszczone przez czas Leng po wiecznie płonących złych ogniach i wstrętnym skrzeczeniu pokrytych łuską ptaków Shantak, które szybują w przestworzach; po wyciu Na-hag, które wysiadują jaja w mrocznych pieczarach i nękają sny ludzi dziwnym szaleństwem, i po świątyni z szarego kamienia [znajdującej się] poniżej okolic legowiska Nocnych Gauntów, w której jest ten, który nosi Żółtą Maskę i trwa w samotności.

Ale strzeż się O Człowieku, strzeż Tych, którzy przemierzają w Ciemności mury obronne Kadath, gdyż ten, kto ujrzy Ich [zwieńczone] mitrami głowy pozna szpony zagłady.

O Nieznanym Kadath

Nieznana pośród Mroźnych Pustkowi leży góra Kadath, gdzie ponad ukrytym szczytem stoi Onyksowy Zamek, ciemne chmury okrywają całunem potężny wierzchołek, który świeci się pod starożytnymi gwiazdami, gdzie w ciszy stoją tytanowe wieże i wznoszą się zakazane mury.

Przeklęte runy strzegą nocnych wrót, wyrzeźbionych przez zapomniane ręce i biada temu, który odważy się przejść przez te straszne drzwi.

Ziemscy Bogowie świętują [tam], gdzie Inni niegdyś chodzili po mistycznych, wieczystych korytarzach, które wielu wydały się [jak] mroczna krypta, dojrzana we śnie przez dziwne, niewidzące oczy.

By przywołać Yog-Sothoth

Gdy będziesz przywoływał Yog-Sothoth musisz czekać aż Słońce znajdzie się w Piątym Domu z Saturnem w trine. Wtedy wstąp pomiędzy kamienie i nakreśl wokół siebie Okrąg przyzywania obrysowując statuy mistycznym Sejmitarem Barzaia.

Obejdź wkoło trzykrotnie, przeciwnie do kierunku ruchu Słońca i obracając swoją twarz ku Południu zaintonuj przyzwanie, które otwiera Bramę:

Odrysuj pentagram Ognia i wypowiedz inkantację, która sprawi że Wielki [Przedwieczny] zamanifestuje [swą obecność] przed Bramą.

Brama Do Gwiazd
Brama Do Gwiazd


* * *


A wtedy on przyjdzie do ciebie i przyniesie Swoje Sfery i da prawdziwą odpowiedź na wszystko, [to czego] pragniesz wiedzieć. I On objawi ci sekret Jego pieczęci, dzięki której możesz zyskać przychylność w oczach Wielkich Przedwiecznych, gdy Oni raz jeszcze będą stąpać po Ziemi.

* * *


A gdy Jego godzina przeminie przekleństwo Starszych Bogów powstrzyma Go i ściągnie za Bramę, gdzie On będzie trwać do czasu gdy zostanie wezwany.

Okrąg Przyzwania
Okrąg Przyzwania


{Na tej stronie zawarto kilka symboli i magiczny krąg. Te ilustracje nie znajdują się w Manuskrypcie, lecz przywołano je z innych tekstów, między innym; Klucza Salomona (patrz Additional Ms. 36,674, British Museum Library) i Trzech Ksiąg Filozofii Okultyzmu - Cornelius Agrippa. Dlatego też nie zawiera ich ta wersja.}

By Przywołać Sfery

Wiedz, że Sfery Yog-Sothoth są w liczbie trzynastu, i [że] są one mocami Pasożytniczych-sił, które są Jego sługami i spełniają Jego rozkazy na świecie.

Przywołuj je kiedykolwiek będziesz czegoś potrzebować a one obdarzą cię swoimi mocami gdy wezwiesz je inkantacjami i uczynisz ich znak.

Jego Sfery mają różnorodne imiona i pojawiają się w wielu formach.

Pierwszą jest GOMORY, która pojawia się jako wielbłąd z koroną ze złota na głowie. Dowodzi dwudziestoma sześcioma legionami duchów piekielnych i daje wiedzę o wszystkich magicznych klejnotach i talizmanach.

Drugim duchem jest ZAGAN, który wygląda jak wielki byk lub Król strasznej postaci. Trzydzieści trzy legiony oddają mu pokłon, a on naucza tajemnic morza.

Trzeci zwany jest SYTRY, który przybiera postać wielkiego Księcia. Posiada sześćdziesiąt legionów i opowiada tajemnice czasów, które dopiero nadejdą.

ELIGOR jest czwartym duchem; wygląda jak czerwony mężczyzna z koroną z żelaza na głowie. Dowodzi podobnież sześćdziesięcioma legionami i daje władzę zwycięstwa w wojnie, i opowiada o sporach, które nastaną.

Piąty duch zwany jest DURSON i ma ze sobą dwadzieścia dwa chowańce i wygląda jak kruk. Może wyjawić wszystkie okultystyczne sekrety i opowiedzieć o czasach przeszłych.

Szósty jest VUAL - jego kształt to ciemna chmura a naucza wszystkich rodzajów starożytnych języków.

Siódmy jest SCOR, który wygląda jak biały wąż, przynosi pieniądze na Twój rozkaz.

ALGOR jest ósmym duchem, pojawia się na podobieństwo muchy. Może powiedzieć o wszystkich tajemnych rzeczach i podarować przychylność wielkich Książąt i Królów.

Dziewiąty jest SEFON. Pojawia się jako mężczyzna z zieloną twarzą i ma moc wskazywania gdzie ukryto skarb.

Dziesiąty jest PARTAS. Ma on postać wielkiego sępa i może powiedzieć o zaletach ziół, kamieni, uczynić cię niewidzialnym i przywrócić wzrok, który utracono.

Jedenastym duchem jest GAMOR, i gdy pojawia się jako mężczyzna może w cudowny sposób poinformować cię jak zdobyć przychylność ważnych osób, i może odpędzić wszelkiego ducha, który strzeże skarbu.

Dwunastym jest UMBRA, On pojawia się jako gigant; może przenosić pieniądze z miejsca na miejsce jeśli mu rozkażesz i [może] obdarzyć miłością każdej kobiety, której zapragniesz.

Trzynastym duchem jest ANABOTH, który przybiera formę żółtej ropuchy. On ma moc by uczynić cię niezwykle biegłym w nekromancji, może odpędzić każdego diabła który by ci szkodził i [może] opowiedzieć o dziwnych i ukrytych rzeczach.

* * *


Jeślibyś przywoływał Sfery musisz najpierw uczynić na ziemi ten znak:

Sfery


I wywołuj je w ten sposób:

(Uczyń znak Voor)

* * *


I wtedy duch się tobie objawi i spełni twe żądania.

Ale jeśli pozostanie niewidzialny dla twojego oka, dmuchnij proszek Ibn Ghaziego a natychmiast przybierze właściwą mu formę.

Jeślibyś odsyłał to co przyzwałeś, wymaż ich znak Sejmitarem Barzaia i wypowiedz słowa:

(i przypieczętuj znakiem Koth).


Przypis: Jeśli w momencie pojawiania się duchy uparcie nie chcą mówić, przetnij powietrze trzykrotnie Sejmitarem i powiedz:

A ich język zostanie uwolniony i będą zmuszone by dać prawdziwą odpowiedź.

Inkantacja do Wielkiego Cthulhu

Inkantacja do Wielkiego Cthulhu dla tych, którzy by chcieli posiąść władzę nad jego sługami.

W dniu i godzinie Księżyca ze Słońcem w skorpionie przygotuj sobie woskową tabliczkę i nakreśl na niej pieczęci Cthulhu i Dagona; okadź kadzidłem Zkauba i odłóż na bok.

W wigilię Wszystkich Świętych musisz się udać do jakiegoś samotnego miejsca, gdzie z wysokości rozciąga się widok na ocean. Podnieś w górę tabliczkę w swojej prawej ręce i uczyń znak Kish swoją lewą [ręką]. Odczytaj inkantację trzykrotnie i gdy ostatnie słowo trzeciej recytacji zginie w powietrzu rzuć tabliczkę w fale mówiąc:

I On przybędzie do ciebie we śnie i pokaże Swój znak, którym otworzysz tajemnice głębin.

Tabliczka R’lyeh
Tabliczka R’lyeh



By Przyzwać Shub-Niggurath w Czerni

[Tam,] gdzie rozstawiono kamienie będziesz wołać do Shub-Niggurath, a temu który zna znaki i wypowie słowa zostaną podarowane wszelkie ziemskie przyjemności.

***


Gdy Słońce wejdzie w Znak Barana i czas nocy nadejdzie obróć swą twarz ku Północnemu wiatrowi i odczytaj ten werset na głos:

Nasyp kadzidło na węgle, odrysuj symbol Blaesu i wypowiedz słowa mocy:

Blaesu
Blaesu

A wtedy Czarna przybędzie do ciebie a tysiąc Rogatych, które wyją, powstanie z Ziemi. A ty będziesz trzymać przed nimi talizman Yhe, przed którym oddadzą oni pokłon twej mocy i spełnią twoje żądania.

Talizman Yhe
Talizman Yhe


Kiedy będziesz wyganiać tych, których przyzwałeś zaintonuj te słowa:

Które zamykają Bramę i zapieczętuj [ją] znakiem Koth.


Formuła Dho-Hna

Ktokolwiek wykonuje ten obrzęd z prawdziwym zrozumieniem przejdzie poza Bramy Tworzenia i wkroczy w Ostateczną Otchłań, gdzie trwa eteryczny Władca S’gnac, które wiecznie rozmyśla nad Tajemnicą Chaosu.

Odrysuj Sieć Wierzchołków Sejmitarem Barzaia i ofiaruj mistyczne opary kadzidła Zkauba.

Wkrocz w Sieć przez Bramę Północy i recytując inkantację Na (w ten sposób): ZAZAS, NASATANADA, ZAZAS ZAZAS, przejdź do najbardziej wysuniętego na Południe Wierzchołka Ścieżką Alpha, po czym uczyń Znak Kish, wypowiadając potrójne-Słowo mocy trzykrotnie (w ten sposób): OHODOS-SCIES-ZAMONI! przejdź następnie do Wierzchołka na Północnym Wschodzie intonując trzeci werset Piątego Psalmu Nyarla-thotepa pamiętając by wykonać pięciokrotny pokłon w momencie przechodzenia przez łuk (w ten sposób):

Zatrzymaj się w Trzecim Narożniku i uczyń raz jeszcze Znak Kish wypowiadając słowa, które otworzą portal i wstrzymają upływ czasu:

Idź Trzecią Ścieżką do Wierzchołka Zachodu i tam oddaj hołd w ciszy (ukłoń się nisko trzykrotnie i wykonaj gest Voor). Obróć się i stąpaj Ścieżką Przemienienia prowadzącą do Ostatecznego Wierzchołka. Otwórz Bramę Otchłani przez dziewięciokrotne wypowiedzenie (w ten sposób):

Wykonaj Symbol Transformacji i wstąp w Czeluść.

Symbol Transformacji
Symbol Transformacji


Sieć Wierzchołków
Sieć Wierzchołków